måndag 20 juli 2009

Jag är snart fyrtio år. I snart fyrtio år har jag tyckt att jag är ganska tjock, ganska ful och borde vara ganska tacksam för att jag får ha ett jobb. Men något händer. När jag tittar på bilder ser jag bara en söt flicka som växte upp till en vacker, smal och vältränad kvinna. När jag tänker på vad jag åstadkommer om dagarna ser jag ett ledarämne, en passionerad medarbetare som ger allt och får för lite tillbaka. När jag lyssnar på mina vänner och kollegor köper de snygga kläder och frågar inte expediten ängsligt om de duger, de tar på sig sin klänning och skrider ut i världen. De blir upprörda över för låga löner, vill att företaget betalar en utbildning åt dem och tar för givet att de är uppskattade av chefen.
Något händer.

Jag sätter punkt för osäkerheten och startar om. Ett projekt inleds, som kommer att vara i 365 dagar - var är jag den 20 juli 2010? Till min hjälp tar jag litteraturen, tränare, coacher, vänner och familj. Det börjar nu, är du med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar