torsdag 25 mars 2010

En bro över (mörka) vatten


Den senaste tiden har jag tappat farten, kraften, inspirationen... Det är så mycket saker som händer på företaget, så många personer som är missnöjda, jobbar för mycket, jobbar med fel saker, jobbar jobbar och inte kommer någon vart...

Negativa stämningar smittar, känslor som kanske inte ens stämmer med mina egna letar sig in i mitt rum och stör mitt fokus. Får mig att tvivla. Ska jag stanna, ska jag gå? Är min chef bra eller dålig? Kan jag utvecklas eller står jag stilla här?

Träffade min mentor och fick en så fantastiskt bra mental bild, som på ett ögonblick löste upp hela knuten. "Du står på en bro just nu. Under flyter en å. På ena sidan vattnet finns organisationen, dina vänner och ditt kontaktnät - de är frustrerade och söker ditt stöd. På andra sidan finns ledningen - de är hårt pressade och behöver ditt stöd. Du måste välja sida. Annars kommer båda sidorna tappa förtroende för dig. Du kommer inte jobba helhjärtat. Du måste välja nu".

Så bra! Jag vet ju precis vad jag väljer, var mina ambitioner och min känsla för att utföra mitt yrke på bästa sätt finns - och jag har hittat min riktning igen. Direkt kommer motivationen, glädjen, energin...

I dessa tider då många undrar över vad lycka är - för mig är en viktig komponent helt klart "riktning". Att vara på väg. Det är jag nu - igen! Längtar till jag får gå till jobbet imorgon!

bilden är lånad

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar