Camilla tipsar mig om hur jag kan få struktur i tillvaron, nu när det är så j-a stressigt. Bra tips, tack!
"Det kan vara bra att säga till sig själv att det faktiskt inte är någon som dör om jag missar en grej.. förutsatt att man inte är hjärnkirurg eller nåt annat sånt viktigt då.
Sen kan man försöka avsätta viss tid för att läsa och svara på mail, sånt som behöver en större åtgärd sätter man en flagga på och allt annat slänger/arkiverar man.
När flaggmailen blivit alltför gamla kan man arkivera dem med, och samma sak med olästa mail. Mail är oftast en färskvara iallfall. När man läst färdigt så stäng ner mailprogrammet om du kan så slipper du bli störd av nya mail som kommer in.
Sen återstår det att lista allt man har att göra och prioritera och stressa av. Ingenting blir bra om man stressar igenom det.
Se även till att planera in vila/avkoppling under stressiga perioder. Arbetsfria kvällar (jobba INTE hemifrån alla kvällar under en VAB-vecka t ex), en kort promenad på lunchen, nån form av fysisk träning åtminstone en dag i veckan. Och säg nej ofta!"
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Kul att du gillade tipsen. Själv är jag jättedålig på att ignorera mailen, men jag övar flitigt på det ;-)
SvaraRadera