måndag 1 februari 2010

prata på bara!


Jag lärde mig något nytt om mig själv i helgen. Något jag vetat länge, utan att veta... Föreläsaren Christer Olsson, som kickstartade min inspirationshelg på Nike Convention, berättade bland annat om olika inlärningspersonligheter. Och jag är en sk auditativ personlighet. Jag kan ju läsa och lära mig bra, har haft lätt för mig i skolan, men allra allra helst pratar jag och "hör mig själv tänka"... det är därför jag kan känna mig helt tom i huvudet inför en uppgift på jobbet och så när jag pratar med någon om det så får jag massor av ideér!

Jag älskar att prata!

Jag är passionerad, nyfiken och driven och jäkligt duktig på mitt jobb.

Men - jag har en inre domare som säger "fel fel fel". Inte prata så mycket. Inte vara så glad. Tona ner dig, bli diskret, bli corporate, bli... annorlunda.

Enough. Jag kan förvisso lära mig att hålla tyst emellanåt - tränar varje dag på det! - men jag kan inte längre slå på mig själv för att jag är den jag är.

Jag pratar på! Får se till att det inte bara blir med samma personer hela tiden, så dom lackar ur totalt:-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar