onsdag 21 oktober 2009

Mitt löfte till mig själv


När jag för ett tag sen blev ombedd att spontant nämna tre mål för det närmaste året, ett karriärmål, ett familjemål och ett hälsomål blev det ungefär så här.

1) Fördjupa mina kunskaper och erfarenheter inom PR och höja lönen med 30 procent.

2) Bli fler i familjen.

3) Bli smärtfri.

Smärtfri. De senaste tio åren har jag haft konstant värk, dygnet runt, hela tiden, vad jag än gör, var jag än är, hur jag än mår - så har jag ont. En ridolycka såg till att livet tog den vägen. I omgångar har jag hållit på med alla former av rehab man kan tänka sig, men de senaste åren har jag nöjt mig med att träna. Nu är värken tillbaka, starkare än någonsin, och det verkar inte räcka med träning. Så jag förklarar krig mot värken. Och öppnar sinnet, plånboken och kalendern - för det kräver mod, tid och pengar för att attackera detta problem.

Igår provade jag massage på Buddha Spa i Stockholm. Massören tog god tid på sig, använde värme, akupressur, massagetekniker som var ömsom mjuka och avslappnande, ömsom djupgående, aromatiska oljor, en skön mask över ögonen när jag låg på rygg - hon var helt enkelt otroligt skicklig. Jag mådde så bra eferåt, och har sovit gott en hel natt. Ska definitivt gå tillbaka! Dock - 700 kr för en timma, en thaimassör tar ca 400 kr för en timma.

På fredag ska jag prova massagebad med varma jetstrålar i Göteborg. Nästa vecka går jag till fot-terapeut, eftersom även fötterna tar stryk när ryggen inte fungerar. Sen får vi se.

Jag är övertygad om att jag under tiden kommer att bli smärtfri, men även lugnare, lyckligare, mer i kontakt med mig själv, bli snällare hemma och därför öka chansen att vi blir fler:-) - dessutom kommer jag utstråla pondus, och orka jobba mer effektivt, bli mer kreativ och därför tjäna mer.

Positiv prognos. Glaset är halvfullt:-))!

2 kommentarer:

  1. Lycka till! Och det är verkligen som du skriver, att saker och ting hänger ihop - minskad smärta kan säkert ge kraft och energi som ger ringar på vattnet även på familje- karriärfronten.

    Lycka till även med lönemålet! Som kommunikationsstrateg på en myndighet kan jag bara se mig i stjärnorna efter en sådan lönehöjning på ett års sikt... Å andra sidan har mitt jobb andra värden som just nu ger mig oerhört mycket. Och som ökar mitt värde inför nästa jobbyte. Så vänta bara!

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Glad att du fann en stunds njutning och avkoppling (från smärtan som jag läste att du fått dras med sedan en ridolycka...tuff situation) på Buddha Spa. Jag är också väldigt imponerad över Annikas teknik och känsla, om du nu hade henne...jag brukar också rekommendera dem :-)

    SvaraRadera