onsdag 22 juli 2009

Camilla Läckberg


Hade planerat en utflykt idag, men femåringen tittade på mig med all klokhet bara en femåring kan ha, suckade, slog ut med armarna i en dramatisk gest och sa "mamma, orkar verkligen inte gå runt och bara titta på saker varje dag. Jag vill ta det lugnt." Att ta det lugnt innebär att äta hembakta mackor med hemgjord blåbärssylt (åh, då mår den präktiga mammasjälen bra!) och köra sina lastbilar fram och tillbaka över golvet i sommarstugan. Fram och tillbaka. Fram och tillbaka. Fram och .... Ja, och jag slår mig till ro i soffan med en bok. För sommaren har jag köpt några härliga böcker om kommunikation, om hjärnan och om att lära sig läsa andras tankar, men de ligger orörda. Väljer en deckare. "Sjöjungfrun" av Camilla Läckberg, en klassisk sommarbok. Undrar alltid om hennes böcker är bra egentligen, men läser varenda en och kan aldrig sluta förrän boken är klar. Så - de måste vara bra! Läser också hennes blogg, för lite inspiration och nöje!
Camilla Läckberg är en kvinna att inspireras av, modig, självständig, med integritet, men ändå en varm personlighet som lyser igenom allt mer i hennes framträdanden. Hon vågar ta för sig, och står samtidigt med fötterna stadigt i marken, i en slags trygg förvissning om att ingen utifrån kan komma åt henne. Hon gillar sig själv, klär sig snyggt men syns utan problem osminkad när hon vinkar av barnen på flyget till mormor (ja, jag såg henne där en gång..lite pinsamt att smygtitta, men jag gjorde det ändå!). Kanske blir detta ett kommande önskemål när jag börjar hos min karriärcoach i augusti - jag vill få en utstrålning som Camilla tack!

(bilden är lånad från Camilla Läckbergs hemsida)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar