tisdag 28 juli 2009

Tankar nya tankar


Lämnade sonen och åkte med maken till stan. Satte oss i bredvid varandra i sköna skinnfåtöljer på Siam Relax i Göteborg och fick varsin behandling. Han händerna (jag hade bokat, han hade själv aldrig kommit på tanken...) och jag fotmassage, som till slut även inkluderade ben, rygg, axlar, nacke och skalp. Det blev visst hela kroppen? Hon kanske kände att jag hade massor av muskelknutor och behövde mjukas upp, massagen var en av de bästa jag fått!

En av de stora fördelarna med att åka på spa och gå på behandlingar är tystnaden. Att bara ligga tyst samtidigt som någon pysslar om kroppen lämnar utrymme för tankar som aldrig letar sig fram till medvetandet annars. Intressanta tankar. Oroväckande tankar. Härliga tankar. Självklara tankar. Nya tankar. Det är min spa-terapi. Och jag tror helhjärtat att det hjälper mig behålla både integritet, förstånd och själslig förankring när vindarna blåser på jobbet, alla är pressade av kristänkande och det aldrig händer att jag går hem och är KLAR. Spa för att gynna karriären? Yes!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar