fredag 24 juli 2009

I en artikel i Aftonbladets Wendela berättar stressforskaren Alexander Perski om hur kvinnor försöker åstadkomma det omöjliga, nämligen att vara PERFEKTA. Ingen har lyckats med det och ingen kommer någonsin att lyckas. Ändå kämpar vi hårt med att skura, damma, inreda, banta,träna, jobba jobba jobba, vabba och jobba samtidigt, jobba och ha dåligt samvete för barnen, träna och ha dåligt samvete för familjen, träffa vänner och ha dåligt samvete för maken, resa på miniweekend med partnern och ha dåligt samvete för barnen... det går runt i all evinnerlighet. Varför gör vi så här? Ingen tackar oss och på jobbet tjänar vi oftast mindre än männen. Trots all duktighet. Det handlar om prioriteringar, men innan vi kan göra våra avvägningar och prioriteringar i livet måste vi skaffa oss - självkänsla. "Stärk din självkänsla först av allt, sen kommer resten", berättar stressdoktorn Perski.

Det är ju det jag gör! Tänkte stärka min självkänsla, få högre lön - för jag jobbar otroligt mycket för mycket för alldeles för lite, bara för att jag inte är tillräckligt tydlig i förhandlingar om mig själv. Sen kan jag göra prioriteringar:-)).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar