onsdag 23 september 2009

Bra idag

1) Jag har varit på gott humör och haft hög energinivå hela dagen!
2) Jag har stöttat kollegor som behöver prata.
3) Jag har haft ett bra samtal med min chef och gått in i det mötet med en öppen attityd och utan ängslan - kändes oerhört skönt för att fortsätta dagen med självförtroende!
4) Släppte tanken på den goda, billiga och präktiga soppan jag planerat att laga hemma och åt hamburgerpicknick i parken med sonen och hans härliga kompis från dagis; så roligt att dom kan fortsätta ha kontakt. Lyckan bubblade när dom berättade om sina skolor och provade hur högt man kan klättra innan mamman och pappan blev röda i ansiktet och väste "kom ner - nu!" Störtkul reaktion tyckte 2 sexåringar på språng:-)
5) Färgar håret ikväll, trots att jag inte orkar. Viktigt att ta hand om sitt yttre, svårare att orka eller hinna med. Prioriterar!

Reflektioner: Fått fina fina beröm från kollegor idag som jag måste komma ihåg och ta till mig, inte avfärda för att genast fokusera på svagheter igen. Blir så lätt kritisk mot mig själv och även om jag säger det i en skämtsam, raljerande ton, så säger jag det. Och gör människor osäkra, inte fulla i skratt. Gör mig själv osäker, inte kaxig och rolig. Ord är makt. Jag ska komma ihåg det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar