söndag 20 september 2009

Har du gjort det du ska?

Nu närmar det sig nytt besök hos coachen. Det kom för någon vecka sen ett mejl, med saker att tänka igenom innan besöket. Har precis öppnat det mejlet, såhär några timmar före... "Har du gjort det vi kom överens om förra gången?" Lyser första frågan mot mig. Man kan välja. "Ja". Eller "nej".

Nej.

Ok?

Hur ska jag bortförklara det? Finns det inget att skylla på? Någon? Letar febrilt i mitt sinne, innan jag kommer på det. Det är ju JAG som tagit kontakt med coachen. JAG som betalat massa pengar för att gå dit. JAG som vill utvecklas.

Fan också.
Finns inget, ingen, att skylla på. Bara till att göra jobbet. Eller slänga pengarna i sjön.

Tänker lite i smyg att detta är symptomatiskt, åtminstone när jag inser vad jag svarar på frågan: "Vilka utmaningar står du inför härnäst?" Mitt svar:
- Att sätta upp tydliga slutmål för året och att skapa strukturerade vägar dit – vägar med delmål så att jag kontinuerligt kan berätta VAD jag åstadkommer och VART det kommer att leda. Jag vill finna en metod för att skapa ett strukturerat arbetsflöde i vardagen.

Borde lägga till; "och att använda den där metoden när jag finner den!!!!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar