tisdag 22 september 2009

Samla ditt nätverk!

Samla ditt nätverk och gör dem till medhjälpare på vägen. När du har satt ditt mål - ett tydligt, tidsbestämt, inspirerande och mätbart mål - fundera då över vilka du behöver ta hjälp av för att komma dit. En erfaren mentor? Någon som kan ekonomi? En god förhandlare? En som utmanar dina tankar och ideér och får dig att lyfta din nivå ytterligare? Någon som ger dig energi och inspiration? Tänk inte på att detta är hela dit liv, att du kan misslyckas eller lyckas... tänk på att detta är ett spel, något lustfyllt och spännande där du kan experimentera "vad händer om jag gör så här?" "flyttar denna pusselbiten, agerar på detta viset, skapar denna kontakten...?" Avdramatisera! Men ta uppgiften på fullaste allvar. Då blir det roligt!

Så sa han igår, min coach.

Och jag är återigen på banan, fylld av lust inför uppgiften. I helgen ska jag sätta ihop ett nätverk och en gång för alla skriva ner mina mål. Ett för jobbet och ett bara för mig. Let the games begin!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar