söndag 27 september 2009

Smile - and move

Inspiration kan komma från många håll. Genom att läsa en bok, t ex "Sveriges bästa PR" av Peter Karazzi. Genom en ny sajt med gamla sanningar presenterade på ett lättsamt sätt, som "Smile and move". Eller genom att titta på gamla filmer från det att sonen var bara några dagar gammal och fram till dagens sexåriga fotbollskille - det gör mig lycklig, trygg och påminner mig om mitt sammanhang, det stället där jag hämtar min kraft; familjen. Goda utgångspunkter för kreativitet! Har några dagar känt mig nedstämd, trots beröm. Trött, trots sömn. Obegåvad, trots många bevis på motsatsen.

Nu vänder det.
Varför? För att jag säger det!

Dags för dagens topplista!
1) Sonen sprang Lidingöloppet, "the Knatteversion" och var så lycklig över sin insats. Jag med!
2) Tog en timma för mig själv, med tidning och macka på café, och skippade det dåliga samvetet över att jag inte städade/umgicks/lagade söndagsstek/jobbade istället.
3) Fyllde på kropp och själ med ett extra långt yogapass.
4) Hela lägenheten full av vänner som kommit och gått i helgen - härligt!
5) Köpte en ny bok "Ta skit och gör det till guld" av Annika Malmgren. Ser fram emot att börja läsa den!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar