torsdag 6 augusti 2009

Ledas eller leda?

Att leda sig själv. Mig själv. Det låter så enkelt, vem ska protestera liksom? Men är så svårt. Jag vill så mycket, har så mycket idéer, så mycket kärlek, sån stor vilja att lyckas. Eller är det att vara till lags och få beröm? Vilken skillnad. Att vilja lyckas, då anar jag ord som självrespekt, disciplin, resultat, empati, omsorg och strävan. Att vilja få beröm.. oj, helt andra ord. Oro. Ängslan. Osynlighet mellan topparna, istället för tid att reflektera, föda nya tankar och öka kvalitén på nedlagt arbete skapar det snarare dalar. Höga toppar har jag ju ofta när projekten lyckas! Hur djupa blir då dalarna?

Beröm är härligt och nödvändigt, men jag måste ändra mitt tankesätt. Min attityd. Mina behov. Hur svårt kan det vara?:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar