tisdag 4 augusti 2009

Viljan att lyckas

Första dagen på jobbet idag. Trött nu. 450 obesvarade mejl, och en uppsjö obetalda fakturor att ta itu med. Och så tankarna på att räcka till. Att duga. Vara tillräcklig. För det finns så mycket att göra. Det är så konstigt... innan detta jobbet, som jag faktiskt är väldigt glad över och jäkligt bra på, hade jag en slags tro på att jag kunde klara allt. "Varför är hon chef, det borde jag vara"?, "Det där föredraget kan jag göra bättre"...:-) Nu. Nu tvivlar jag varje dag. Känner att det inte finns utrymme att göra minsta misstag, inte rum för utveckling, när som helst brister det.

Men detta ska ändras. Jag har bestämt mig - no more tvivla på mig själv och utstråla osäkerhet eller inte ta för sig ordentligt. Därför träffar jag en coach nästa vecka. Därför anstränger jag mig för att umgås med coola, snygga och supersmarta yngre karriärkvinnor, som aldrig ens skulle tänka tanken att INTE ställa krav på lön, titlar och möjligheter. Därför har jag nu en äldre, erfaren mentor.

Och så har jag hittat en mycket inspirerande blogg av smarta, reflekterande killar i karriären och livet - Alfahanne ska jag återkomma till!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar