måndag 31 augusti 2009

massa frågor hos coachen

Idag ska jag till min coach för första gången. Han har för detta tillfälle skickat en mängd frågor att svara på, för att förbereda både honom och mig. Suck. det är ju anledningen till att självhjälpsböcker inte funkar på mig - jag orkar helt enkelt aldrig tänka ut eller skriva ner svar på alla kloka frågor vars svar kommer att ge insikt och förståelse. Men nu jäklar, nu är jag på gång! (betalar man så mycket måste man ju göra hemläxan:-))

Fråga från coachen:

Först, beskriv dig själv.

Lätt att svara på! 38 år, gift, ett barn. Jobbar idag som PR-chef på större företag med verksamhet i flera länder, har tidigare frilansat som journalist och fotograf. Kreativ. Resultatinriktad, men även relationsbyggande. Rastlös – har hittills varken bott på samma plats eller haft samma jobb mer än tre år. Samma man i 11 år dock☺ Familjen är central, oerhört viktig för att jag ska må bra. Älskar att röra på mig, både fysiskt och mentalt, springer, yogar, inreder, städar, läser, samtalar, funderar, pratar pratar… Söker återhämtning i naturen, både i skog och på hav.



Vilken förändring skulle du vilja göra i ditt liv just nu?

Minskad oro, ökad känsla av självklarhet, pondus och ”makt” över min situation och mina reaktioner på jobbet.

Vad får dig att känna glädje, passion eller flow?

Familjen, kärleken,
Färger, ljus, skuggor, former och känslor som förmedlas via bilder, inredningsval, naturen
Att skriva och fotografera
Att delta i en kreativ process i en dynamisk och tillåtande grupp, t ex att skapa en kampanj eller en tidning eller ett evenemang tillsammans
Att jobba med något som känns viktigt även för andra än mig själv, t ex välgörenhet eller ledarskapsfrågorna som projektledare, när jag ska få teamet att både må bra och prestera på topp
När startskottet går i ett lopp och jag sticker iväg, eller när jag kommer tillbaka från en löprunda och har utmanat mig själv i hastighet, distans eller helt enkelt för att själva upplevelsen var så häftig, oavsett om jag springer i stan eller mitt i skogen
Glädje är också att få fram ett så bra resultat på jobbet att det uppmärksammas extra – vill prestera men även att det ska synas



Får se om detta kan leda någonvart:-))

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar